Ο προστάτης είναι ένας αδένας του ανδρικού αναπαραγωγικού συστήματος σε μέγεθος καρυδιού, που βρίσκεται ακριβώς πίσω από τα οστά της λεκάνης (ηβική σύμφυση) και μπροστά από το ορθό (τελευταίο τμήμα του εντέρου). Ο προστάτης παράγει ένα ειδικό υγρό με διάφορα συστατικά, που καθιστούν το εκσπερματικό υγρό κατάλληλο περιβάλλον για τη γονιμότητα του σπέρματος.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΤΙΤΙΔΑ

Η προστατίτιδα είναι οίδημα και φλεγμονή του προστάτη. Η προστατίτιδα συχνά προκαλεί οδυνηρή ή δύσκολη ούρηση. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν πόνο στη βουβωνική χώρα, στην περιοχή της πυέλου ή στα γεννητικά όργανα και μερικές παρόμοια με τη γρίπη συμπτώματα. Η προστατίτιδα επηρεάζει τους άνδρες όλων των ηλικιών αλλά τείνει να είναι πιο συχνή στους άνδρες των 50 ή νεότερους. Τα αίτια μπορεί να ποικίλουν και συχνά να μην εντοπίζονται. Εάν η προστατίτιδα προκαλείται από βακτηριακή λοίμωξη, συνήθως μπορεί να αντιμετωπιστεί με αντιβιοτικά. Ανάλογα με την αιτία, η προστατίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σταδιακά ή ξαφνικά. Μπορεί να βελτιωθεί γρήγορα, είτε με ή άνευ θεραπείας. Μερικοί τύποι προστατίτιδας διαρκούν μήνες ή συνεχίζουν να υποτροπιάζουν (χρόνια προστατίτιδα).

ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Η διάγνωση της προστατίτιδας περιλαμβάνει την εξάλειψη άλλων συνθηκών ως αιτία των συμπτωμάτων σας και τον προσδιορισμό του είδους της προστατίτιδας που έχετε. Ο γιατρός σας θα ρωτήσει για το ιατρικό σας ιστορικό και τα συμπτώματά σας. Αυτός ή αυτή θα κάνει επίσης μια φυσική εξέταση, η οποία πιθανότατα θα περιλαμβάνει μια ψηφιακή εξέταση ορθού. Μπορούν να συμπεριληφθούν οι αρχικές διαγνωστικές εξετάσεις :

• Εξέταση Ούρων
    Η ανάλυση από μικροβιολόγο σε ένα δείγμα ούρων πραγματοποιείται για να αναζητηθούν σημάδια μόλυνσης στα ούρα σας (ανάλυση ούρων).
  • Αιματολογική Εξέταση
    Πιθανώς να ζητηθεί εξέταση αίματος για σημάδια μόλυνσης ή έταιρων προστατικών θεμάτων.
  • Δακτυλική Εξέταση
    Πιθανώς να ζητηθεί δακτυλική εξέταση του προστάτη από τον γιατρό σας.
  • Εικονογραφική Εξέταση
    Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο γιατρός σας μπορεί να διατάξει CT αξονική τομογραφία ουροδόχου κύστεως και προστάτη ή υπερηχογράφημα του προστάτη σας. Οι εικόνες σάρωσης CT παρέχουν λεπτομερέστερες πληροφορίες από τις απλές ακτινογραφίες.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κατά περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθούν τα ακόλουθα σκευάσματα.

• Αντιβιοτικά
    Αυτή είναι η πιο συχνά προδιαγεγραμμένη θεραπεία για προστατίτιδα. Ο γιατρός σας θα επιλέξει το φάρμακό σας με βάση το είδος των βακτηρίων που μπορεί να προκαλέσουν τη λοίμωξη σας. Εάν έχετε σοβαρά συμπτώματα, μπορεί να χρειαστείτε ενδοφλέβια (IV) αντιβιοτικά. Θα χρειαστεί να πάρετε από το στόμα αντιβιοτικά για τέσσερις έως έξι εβδομάδες, αλλά ίσως χρειαστεί μεγαλύτερη θεραπεία για χρόνια ή υποτροπιάζουσα προστατίτιδα.
  • Αλφα αναστολείς
    Αυτά τα φάρμακα βοηθούν στη χαλάρωση του στομίου της ουροδόχου κύστης και των μυϊκών ινών όπου ο προστάτης συνδέεται με αυτήν. Αυτή η θεραπεία μπορεί να διευκολύνει τα συμπτώματα, όπως η επώδυνη ούρηση.
  • Αντιφλεγμονώδη
    Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (NSAIDs) μπορεί να μετριάσουν τα συμπτώματά σας.